Tipy na podzimní cvičení proti špatné náladě – Nepřestávejte se hýbat!

Podzimní počasí působí na každého z nás jinak. Někoho unavují vysoké teploty, jiní se zase od letních měsíců nedokážou odtrhnout a bez sluníčka si přijdou ztracení. Jako kdyby nás šedé mraky na obloze vybízely k lenosti a vzdávání se svých cílů, které jsme si určily. Ale právě ty cíle týkající se jakékoliv fyzické aktivity, pohybu, který by měl být součástí životů nás všech, jsou to, co nás dokáže nabít, povzbudit a dodat energii na další povinnosti šedivých dní. V tomto článku vám přinášíme tipy, jak zpestřit své podzimní cvičení a nepřijít tak o svou rutinu.

vzpor-na-loktech-low-plank

Zdroj: Shutterstock

Každý z nás to zná. Venku začne pršet, ochladí se a nám se najednou nechce vystrčit nos z domu. Raději se vidíme někde v teple pod peřinou, ideálně u krbu, s čajem, u seriálového maratonu. Jsou dny, kdy je to přímo potřeba a můžeme s tím být naprosto v pořádku. Každý z nás má právo na odpočinek, tělo i mysl ho potřebuje, ale je škoda dělat si z těchto scénářů celodenní rutinu. Aspoň na pár minut je fajn z toho teplíčka vstát a protáhnout se.

Co takhle udělat si 30-40 minutek na procvičení a protáhnutí celého těla jen s pomocí židle, odporové gumy a podložky na cvičení? A pokud nemáte odporovou gumu, můžete dané cviky odcvičit efektivně i bez ní. Nezapomeňte po tréninku doplnit dostatek bílkovin třeba s naším přírodním proteinem od značky Garden of Life, který může být další motivací splnit si svůj trénink.

Trénink na doma během špatného počasí

Před tréninkem je vhodné se rozehřát. Můžete například běhat na místě, skákat panáka, nebo využít švihadlo. Rozehřátí věnujte zhruba 10 minutek svého času. Pro takový rychlý domácí trénink je vhodné zapojit svaly celého těla.

Tady jsme zvolili 5 cviků, prováděné v počtu 3 série po 12-20 opakováních. Pusťte si dobrou hudbu a jdeme na to!

  1. Výstupy na židli : Postavíme židli nejlépe ke zdi nebo k jinému pevnému předmětu, aby nám náhodou neujela. S nádechem zvedneme levou nohu, položíme ji na židli a s výdechem se zvedneme, abychom na židli stáli. Nadechneme se a s výdechem sestoupíme pravou nohou dolů.

  2. Kliky na triceps s pomocí židle: Opřeme si židli o stěnu, aby nám nepodjela. Otočíme se k ní zády a opřeme se o sedák rukama. Nohy dáme co nejdále od židle a s nádechem ohneme ruce v loktech. S výdechem se vracíme zpět do napnutých rukou.

  3. Glute bridge s odporovou gumou (lze provádět i bez ní): Ležíte na zádech a pokrčené nohy tisknete celou plochou chodidla k podložce. Pomalu zvedáte pánev a záda směrem nahoru až po lopatky.

  4. Výpady vzad na místě: Výchozí pozicí je stoj spatný, ruce v bok. Při nádechu udělejte jednou nohou velký krok vzad – pata je odlepená od země, kolena se krčí. Záda jsou rovná, ramena stažená dozadu, hrudník otevřený.

  5. Bird dog: Umístěte se do polohy kočky, podepřete si ruce a kolena, natáhněte jednu nohu a opačnou ruku a udržte je narovnané. V této pozici zůstaňte jen krátce a pak je uvolněte. Tento postup opakujte s druhou nohou a protilehlou rukou.

Sluníčko vylézá, vyrážíme se hýbat ven!

podzimni-les-slunce-listi

Zdroj: Shutterstock

Občas se ten podzim vybarví krásnými odstíny a slunce nás začne svými paprsky lákat z pohodlí domova do přírody. Co takhle zajít si na pěknou podzimní procházku lesem? Načerpat energii z čistého ovzduší. Příroda je totiž ten největší životabudič! Nebo si můžete obout boty a jít se proběhnout. Vždy se snažte myslet na vhodnou obuv a konkrétně při běhu si udržujte svou tepovou frekvenci. Více vydržíte a zároveň budete efektivně spalovat kalorie. Také si můžete udělat zastávku na workoutovém hřišti, kterých je po Česku už také dost. Cviky bez použití zátěže nebo strojů v posilovně bývají často ty nejtěžší, takže se nemusíte obávat, že byste se nezapotily.

A co takhle někam do tepla?

Pokud vás nenadchlo nic ze zmíněného, máme pro vás ještě další skvělý tip vhodný do chladných měsíců. Při této aktivitě zapojíte celé tělo, posílíte, protáhnete se, ale také zároveň zrelaxujete mysl a můžete se díky tomu dostat do stavu absolutní pohody a klidu. Jedná se o cvičení s názvem „hot jóga“. Hot jóga neboli horká jóga je cvičení jógových pozic v místnosti vyhřáté na 38 až 42 °C. Cvičení ve vysokých teplotách napomáhá čistit vaši pleť, zvyšuje vaší flexibilitu, dobije vás endorfiny, pomůže vám nalézt harmonii. Mimo jiné také zlepšuje prokrvení organismu, kapacitu plic, pročistí váš organismus a posílí imunitu!

joga-a-meditace-zena-a-muz-v-tureckem-sede

Zdroj: Shutterstock

Kromě benefitů má toto cvičení ale i svá rizika. Dbejte na dostatečný pitný režim před lekcí, aby nedošlo k dehydrataci, třeba s našimi výbornými BCAA od LIV Body, které vás i zaručeně nakopnou . Naslouchejte svému tělu, pokud vás bude upozorňovat na známky zvýšené únavy. Horké prostředí vás může pěkně potrápit, obzvlášť pokud jste začátečník. 

Stanovte si pevný režim týdne

Naplánujte si předem pravidelné aktivity. Zamezte tím tomu, že se k ničemu nakonec nedostanete. Často lidem chybí systém a řád v tom, co dělají a kvůli tomu se zbytečně připravují o pěkné výsledky. Bojujte proti prokrastinaci rozumně a dejte špatné náladě sbohem. Vaše tělo se vám zaručeně odvděčí.

O autorovi

    Lucie Varmužová


    >